לא על השמנת לבדה

יום שלישי, 8 במרץ 2011

ספגטי בולונז עשיר בירקות ודל בקלוריות

העגבניות בשלות ומסמיקות, האורגנו כבר לא יכול להתאפק להצטרף לחגיגה ומפיץ ניחוח מפתה והספגטי חם ומזומן. אם אתם מחפשים שידוך קל וטעים לפסטה שלכם - כדאי שתכירו את רוטב הבולונז הזה

מספר המתכונים לספגטי בולונז רב כמספר בתי האב בישראל. בכל בית שבו אכלתי ספגטי בולונז נתקלתי בפרשנות אחרת למתכון הפשוט: אימי אוהבת ספגטי מבושל יתר על המידה בליווי רוטב עם ה-מ-ו-ן בשר, בן זוגי מצליח להכין רוטב עם איזון מושלם בין בשר לרסק עגבניות (אבל זהיר מידי עם התיבול) וחברי הטוב שבגולה מכין אותו עם עשבי תיבול טריים. אתם לא צריכים לוותר על הטריקים המשפחתיים שלכם למתכון, אבל אני מציעה לכם לנסות ווריאציה קלילה ועשירה בירקות.



מרכיבים (ל-6 וחצי מנות פסטה עם רוטב)

מרכיב
קלוריות
שומן רווי
5 כוסות פסטה מבושלת
750
0
500 גרם בשר טחון הודו
740
12.5
250 גרם רסק עגבניות
270
0
כף שמן זית
123
0
חצי כפית טבסקו
10
0


ירקות ותבלינים: 6 עגבניות, 2 בצלים, 5 שיני שום, 5 מדליוני תרד (מחבילת סנפרוסט, אפשר להשתמש בתרד טרי), 3 רצועות סלרי, עלי אורגנו טריים, מלח ופלפל


קלוריות למנה:
285 קלוריות ו-2 גרם שומן רווי לצלחת פסטה. הצלחת מורכבת משלושת רבע כוס פסטה וכמות רוטב נאה. 




הוראות הכנה:
1. קוצצים את הבצל היטב, ומעבירים למחבת טפלון גדולה או לסיר, אותם ריססתם בתרסיס שמן זית. "מטגנים" עד שמזהיב.
2. תוך כדי הקפצת הבצל קוצצים את העגבניות, השום והסלרי - את העגבניות ניתן לחתוך בגסות לחתיכות גדולות, את הסלרי והשום כדאי לחתוך לחתיכות קטנות ככל הניתן.
3. מוסיפים לבצל המוזהב את הבשר הטחון, מערבבים עד שהבשר מקבל צבע בהיר ונראה מוכן, לא צריך לחכות עד שהוא יזהיב, הוא יעבור בישול נוסף בהמשך.
4. לתערובת הבשר והבצל מוסיפים את הירקות הנוספים שחתכנו ואת הטבסקו, מערבבים היטב ומוסיפים את רסק העגבניות וחצי כוס מים, מוסיפים את התרד (ניתן להוסיף אותו כשהוא קפוא או להפשיר מראש), עלי האורגנו, המלח והפלפל. מביאים לרתיחה ולאחר מכן מורידים את האש ומבשלים במשך ארבעים דקות. 
5. לקראת הסיום מומלץ להוסיף עוד עלי אורגנו לרוטב. מערבבים היטב, טועמים, בודקים אם צריך להוסיף עוד מלח, פלפל (ואם אתם אוהבי חריף שכמותי - גם טבסקו).
6. מערבבים את הרוטב עם הפסטה המוכנה והמנה מוכנה. מומלץ לחלק למנות, תוכלו להקפיא את חלקן - הפסטה בליווי הרוטב שורדת את זה בכבוד.



טיפ קל במיוחד: 
חברתי להרזיה מוסיפה לרוטב הבולונז כרוב לבן. כן, כרוב לבן. היא חותכת את הכרוב לרצועות ומשתמשת בו כתחליף פסטה קרנצ'י ומשביע. ניסיתי - זה חביב, אבל אני מעדיפה את הבולונז שלי עם פסטה אמיתית. אתם מוזמנים לנסות, למנה חסכונית במיוחד בקלוריות. 

5 תגובות:

  1. יאמממ טעים! אני גם עושה את זה כך רק בשינויים קלים - במקום Penne, ספגטי ובמקום אורגנו (למרות שאני מת על אורגנו) - פטרוזיליה. אבל זה בייחוד בגלל שהמנה הזו מועדפת על פייר ולכן נקראת Bolognese a la Pierre

    השבמחק
  2. מאנקי יקר - אני תמיד מעדיפה פנה אבל בן זוגי מעדיף ספגטי, אז אני מכינה פעם ככה ופעם ככה. פטרוזיליה בבולונז?!!? זה נשמע מעניין מאוד! יש לי בבית רוטב מוכן שהפשרתי ופטרוזיליה ואני אעשה ניסוי.

    השבמחק
  3. יצא טעים מאוד, תודה. מתי תעלי עוד פוסט? :)

    השבמחק
  4. נראה ממש טעים.. ואני בד"כ מתבלת מעט שונה, אבל לוקחת ב-2 ידי את המתכון שלך ומנסה!

    השבמחק
  5. עשיתי בדיוק כמו שכתבת ויצא מתכון ממש טעים. בעלי קצת התעצבן כי אני כרגע בדיאטה וחרגתי מהתפריט היומי שלי. לא נורא... הדיאטה תחכה קצת

    השבמחק