לא על השמנת לבדה

יום שישי, 17 בדצמבר 2010

עדינה וטעימה: אפונה

אין לי מושג מה הייתי עושה בלי חברת סנפרוסט, שמאפשרת לי למלא את המקפיא בתחמושת לשעת חירום. ארסנל ה"נשק" הקל והאישי שלי הוא נרחב, אבל אינו שלם בלי האפונה העדינה. בואו לקרוא מתכון קל למנה משביעה ועשירה

אפונה עדינה, מכריזה השקית, מה בה בדיוק עדין? אתם תוהים. ובכן, בעוד שהאפונה הרגילה מכילה 57 קלוריות למאה גרם, במאה גרם אפונה עדינה יש 36 קלוריות! בהחלט זול, בהתחשב בעובדה שהאפונה היא קיטניה משביעה ולא "סתם" ירק.  ההבדל נעוץ גם במראה - האפונה העדינה יותר קטנה ואלגנטית, והיא קצת יותר קשוחה ופחות נמעכת מהאפונה הרגילה. אם אתם מתכוונים לבשל מרק אפונה הייתי ממליצה על האפונה הרגילה, אבל לכל יתר המטרות - האפונה העדינה היא מושלמת. 

מרכיבים:
מרכיב פרוסות לחם קלוריות
אפונה עדינה - 600 גרם (שקית) 3 216
תרסיס שמן 0 0
בצל 0 90
מלח, פלפל, אבקת שום 0 0
נמס בכוס עגבניות (אפשר בטעמים אחרים) 1.5 90


כמה זה עולה לנו?
הכמות מספיקה לשלוש מנות צדדיות - כל אחת מכילה 132 קלוריות - שווה ערך לפרוסת לחם רגילה וחצי.

הוראות הכנה:
1. בקערה מתאימה למיקרוגל מחממים את כל תוכן שקית האפונה עם שלוש כפות מים במשך שמונה דקות - באמצע החימום מוציאים את הקערה ומערבבים.
2. בווק או מחבת גדולה בציפוי טפלון "מטגנים" בצל קצוץ עם תרסיס שמן. מטגנים עד שהבצל קצת זהוב.
3. מוסיפים את קערת האפונה שבושלה במיקרוגל לווק, מערבבים עם כף עץ היטב ומבשלים על אש קטנה במשך חמש דקות.
4. מוסיפים שלוש כפות מים לווק ומפזרים שקית אבקת מרק נמס בכוס. נמס בכוס עגבניות מתאים מאוד לאפונה, גם טעם תירס ופטריות נוסו בהצלחה.
5. מוסיפים מלח, פלפל וקצת אבקת שום. מערבבים היטב וממשיכים לבשל על אש קטנה עשר דקות נוספות. אם מתייבש מוסיפים עוד שתי כפות מים.


בתיאבון!

ובנימה מעט אישית: אני נתקלת בביש מזל בתחום הצילום עבור הבלוג. לפני כחודשיים, כשהתכוונתי להעלות לאוויר את הבלוג המצלמה האישית שלי שבקה חיים. למזלי, בן זוגי היקר הציל את המצב ורכש מצלמה שצילמה תמונות נאות עבור הפוסטים. השבוע, במהלך בישול האפונה, החתול שלי הפיל בזדון (רק בעלי חתולים אכזריים כמו נסטור שלי יבינו את המשמעות האמיתית של 'זדון', כמדומני) את המצלמה והיא כבר לא מסוגלת לצלם. התמונה של המנה הסופית צולמה בפלאפון אישי שלי ולדעתי זה ניכר, גם המתכונים הקרובים שיעלו לבלוג, ילוו, ככל הנראה, בתמונות באיכות נמוכה. עמכם הסליחה, קחו בחשבון שהמנות יותר יפות, מבריקות וסקסיות במציאות. 

תגובה 1:

  1. יש לי אפונה בפחיות שנמצאות בארון כבר כמה חודשים רק בגלל שלא חשבתי עם מה אפשר לשלב אותן (אורז אני אף פעם לא אוכל בבית). אני אעשה אותם כמו במתכון, יש לי את כל שאר המצרכים ('גיליתי' בשבוע שעבר שיש כזה דבר אבקת שום וקניתי) אז עכשיו הכל מושלם ורק צריך לבשל, נשמע טעים! תודה :)

    השבמחק