לא על השמנת לבדה

יום שני, 24 בינואר 2011

אתם בראש לכרוב? תוספת קלה שניתן לאכול ללא הגבלה

מתכון לתוספת טעימה וחמימה שתוכלו לשלב במגוון דיאטות ותוכניות אכילה. הפעם הכרוב הלבן עובר טיפול מפנק שהופך אותו לטעים במיוחד. הוא כל כך טעים, עד כדי שתוכלו להגיש אותו גם לאורחים, רק אל תגלו להם שאפשר לאכול מהכרוב ללא הגבלה (למרות שגם כך אין סיכוי שיישארו שאריות, עמכם הסליחה)

הכרוב הוא לא הירק הסקסי ביותר  בו נתקלים ברחבי הסופרמרקט. הוא גדול, בקושי נדחק לשקית הסופר והחיתוך שלו הוא בגדר פרויקט. בנוסף, אם גם אתם נושאים את טראומת דיאטת מרק הכרוב שבשלב כזה או אחר סחפה כמעט כל שמנמן, אתם בוודאי לא רצים לעבר הכרוב בזרועות פתוחות. אז למה בכל זאת? אפשר לאכול אותו טרי, מבלי להתעסק בכלל, ניתן להפוך אותו למנה חמה ומשביעה, עם עלות קלורית נמוכה ביותר ואם זה לא מספיק לכם, הוא גם עשיר בויטמין C, תודו שלא ידעתם שלתפוז יש מתחרה לבנבן.

אחרי כמעט חצי שנה של אכילה מאוזנת ובריאה אני ערכתי התנסויות עם מגוון רחב של ירקות: מפטריות האנוקי (טעים!) ועד תחתיות הארטישוק (דוחה, לטעמי), רק השבוע היד שלי נשלחה לעבר הכרוב. הנה מה שעשיתי איתו - כמובן שניתן לתבל בצורה שונה או להוסיף כפית שמן זית להקפצה. עם זאת, אני אוהבת שיש לי בבית מנה שאני יכולה לאכול ללא שום הגבלה. המנה הזו עברה את מבחן הטעימה של בן זוגי וחברתי, שאינם בדיאטה מכל סוג שהוא, שניהם אהבו את המנה, חברתי אפילו ביקשה תוספת.

ראש כרוב, התמונה באדיבות ידידי בוריס, שצילם ושיעשע אותי בזמן הבישול

מרכיבים:
כרוב לבן גדול
תרסיס שמן
בצל יבש בינוני
פפריקה אדומה
מלח ופלפל

ערכים תזונתיים:
אמנם הכרוב מכיל 22 קלוריות ל-100 גרם, אבל מרבית תוכניות האכילה מאפשרות לאכול אותו "בחינם". גם את תרסיס השמן והבצל מרבית התוכניות מאפשרות לצרוך ללא הגבלה. אם אתם סופרים קלוריות קחו בחשבון שהבצל מוסיף למתכון כ-90 קלוריות.

הוראות הכנה:
1. לאחר שטיפה יסודית של ראש הכרוב חותכים את ה"פאות" (הצדדים המעוגלים) שלו. כל צד מעוגל משכיבים וחותכים לרצועות דקיקות. לא באמת צריך למדוד, סרט המדידה הוא תוספת אמנותית עליה התעקש הצלם.

2. קוצצים בצל לבן (אפשר סגול במקום) אחד.
3. מרססים ווק טפלון בתרסיס שמן ומחממים שתי דקות, מוסיפים את הבצל הקצוץ ומקפיצים עד שהוא מזהיב.
4. מוסיפים את הכרוב. צריך להקפיד ולערבב לעיתים קרובות כדי שהוא ייעשה באופן שווה, אחרי עשר דקות הקפצה מוסיפים שתי כפות מים, מלח ופלפל לפי הטעם ופפריקה מתוקה. מביאים לרתיחה, לאחר הרתיחה מעבירים לאש נמוכה ומאדים עשר דקות נוספות.

המנה מוכנה!

3 תגובות:

  1. נראה מצוחן, מכינה בדיוק עכשיו. זה נפלא כל כך שאת רושמת באתר את הקלוריות... אפשר לשמור במקרר אם ישאר?

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק