לא על השמנת לבדה

יום ראשון, 16 בינואר 2011

מבחן החטיפים הגדול - חטיפי גרנולה על המשקל: חטיף פיסטוקים


השוק מוצף בחטיפי גרנולה: דלי שומן, אורגניים, ללא סוכר, עשירים בסיבים ועוד שלל הצהרות מפוזרות לכל עבר והבחירה קשה. שומרת על השמנת באה לעשות סדר בבלגן ולהמליץ על חטיפי הגרנולה הטובים ביותר

בשנים האחרונות חטיפי הגרנולה צצים מכל עבר והשומרים על הגזרה (או נלחמים בה, איך שלא תסתכלו על זה), כך נראה, מאמצים אותם לחיקם, מדובר בפתרון מהיר, מחושב קלורית ומשביע (יחסית לשוקולד). אם גם אתם מתבלבלים מהמבחר (כפי שאני התבלבלתי, לפני תחילת פרויקט החטיפים הגדול) – תנו לי לעשות לכם סדר בבלגן.

חשוב לציין: כדי שתיהנו מביקורת מקיפה וכנה הקפדתי שכל חטיף וחטיף יקבל חוות דעת של שלושה אנשים לפחות. משפחתי, חברי והקולגות שלי מאוד נהנו מהמבחן הגדול וכולם סיפקו לי חוות דעת נוספות, שסייעו לי לתת לכם סקירה מקיפה על החטיפים. 

בחרתי לספק ערכים תזונתיים חשובים כמו קלוריות, שומן רווי ורמת הסוכר.  למה בחרתי להתייחס לרמת הסוכר? כמות סוכר גדולה יכולה לגרום לתחושת "היי" ולנפילה ברמת הסוכר. לא צריך להיות תזונאי כדי לשים אצבע על תחושת הנפילה והצורך בעוד אוכל מתוק ומשמין - מייד אחרי שאכלנו אוכל עשיר בסוכר. לכן, חשוב לשים לב לכמות הסוכר שמכילים החטיפים. 

המתוחכם: חטיף פיסטוקים, שוקולד חלב ודגנים – שופרסל
כמה זה עולה לנו?
113 קלוריות
1.4 גרם שומן רווי

מדד הסוכר: הסוכרים מהווים כרבע מהחטיף, כמות גבוהה יחסית
מדד הטעם: 9.5 מתוך 10
מדד השובע: 7.5 מתוך 10


על קצה המזלג: מי היה מאמין שדווקא מותג הבית של רשת שופרסל (שנתפס בעיני כפשוט וזול, עד עתה) ינפיק כזה חטיף טעים וייחודי? השילוב בין הפיסטוקים לשוקולד מאוד מפנק ויחסית זול בקלוריות ונקודות (לעומת חטיפי שוקולד). אם אתם לא אוהבים פיסטוקים, זה לא החטיף בשבילכם – במקרה שלי כמעט כל הטועמים מאוד אהבו את השילוב ונתנו לו ציון גבוה.

ומילה על ההיעדרות הארוכה שלי - חזרתי לכתוב אחרי הפסקה לא קצרה. את הסיבות להפסקה אסכם בשלוש נקודות מרכזיות:
הטוב: אהובי היה בחופשה, אותה ניצלנו לשלל פעילויות מהנות שאינן כוללת בישול דל קלוריות (מלבד בישול הלזניה, היחסית פחות מושחתת, מהבלוג המצוין, בישולוג). 
הרע: כפי שדיווחתי בפוסט הקודם, מעתה לא אוכל לדווח על הערכים התזונתיים של המתכונים המתפרסמים בנקודות שומרי משקל. השינוי הכפוי הפתיע אותי והתלבטתי רבות איך להציג את הערכים התזונתיים מעתה והלאה. 
המכוער: המצלמה שהחתול שלי ריסק, כפי שכתבתי בעבר, טרם שבה מתיקון. 

ובכל זאת, אני שוב כאן, מבשלת, מנשנשת ורצה לספר לחבר'ה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה