לא על השמנת לבדה

יום שני, 22 בנובמבר 2010

משקה מרענן וטעים ב-0 קלוריות

מים זה חיים - הם מזרזים את חילוף החומרים, יכולים לשפר את תחושת השובע ופשוט בריאים וחיוניים להרגשה שלנו. אבל, אם להיות כנים, הם פשוט לא טעימים וקל לשכוח לשתות אותם. בואו לשדרג את השתייה שלכם "בחינם" - ללא עלות קלורית

"תן לאדם דג, הוא ישבע ליום אחד; למד אותו לדוג, הוא ישבע כל חייו"  - אומרים שמדריך טוב צריך להעניק כלים להמשך הדרך ותובנות שילוו את "המודרכים" בהמשך חייהם. רוחמה, המדריכה שלי בשומרי משקל, שהחזיקה לי את היד (וגם דחפה אותי) בזמן שירדתי 20 קילוגרמים (והיד עוד נטויה), לימדה אותי ואת יתר הקבוצה את הטריק הנפלא הזה להכנת משקה תוסס וטעים. אל תהססו לגוון ו"לשחק" - אני נהינת משילובי טעמים חדשים בכל פעם.

מרכיבים:

סודה שוופס בטעם לימון או רגילה
חצי כפית תמצית בטעם רום
ארבע שקיות תמצית תה בטעמים לבחירתכם
ממתיק מלאכותי לבחירתכם

כמה זה עולה לנו?
0 קלוריות.

הוראות הכנה:
1. מפנים מקום בבקבוק - כדי שיהיה מקום לתוספת הטעם יש למזוג כוס, כמובן הסודה טעימה בפני עצמה ותוכלו לשתות אותה או להוסיף לכוס הנפרדת את תמצית הטעם בהמשך.
2. בכוס מים רותחים מניחים ארבע שקיות תה לבחירתכם. אני בחרתי בשילוב בין תה תות לתה קמומיל ודבש. אתם יכולים להתנסות עם מגוון טעמי תה, ניסיתי עם חליטת שזיף של ויסוצקי, חליטת ליצ'י ורדים של ליפטון ויצא מעולה.
3. מוסיפים לחליטה חצי כפית תמצית רום של מקרומיק. התמצית מוסיפה טעם מיוחד למשקה ולא מוסיפה כמעט קלוריות.
4. מוסיפים ממתיק לטעמכם - תוכלו להשתמש בממתיק נוזלי או בממתיק בטבליות. הכמות משתנה מאוד לפי הטעם. אני אוהבת את המשקה שלי מתוק במיוחד ומוסיפה לליטר וחצי משקה ממתיק בכמות השווה לרבע כוס סוכר. התחילו עם ארבע טבליות סוכרזית ובדקו האם אתם זקוקים להמתקה נוספת. עם הזמן תלמדו בדיוק כמה ממתיק אתם צריכים למשקה שלכם.
5. אחרי חמש דקות השרייה והתקררות קלה שופכים את תערובת התה לבקבוק הסודה - ממליצה לכם להשקיע שלושה שקלים במשפך שיהפוך את התהליך לנקי ומהיר במיוחד.
6. סוגרים היטב את הבקבוק, מנערים ומחזירים למקרר לשעה לפחות.

המשקה מוכן

6 תגובות:

  1. נראה שזה דורש הכנה לא קטנה לכן עדיף לדאוג שיהיה כבר בקבוק זמין למשך היום(להכין דבר ראשון בבוקר) משום שברגע שמתועררת בנו תחושת המצא הדחף לשתות עכשיו דוחה את ההכנה שלוקחת זמן...

    אני בכל מקרה שותה כמעט כל יום לימון עם מים, כך זה נותן טעם יותר מעניין והלימון לפי מה שהבנתי מנקה את הגוף מרעלים במיוחד באזור הכבד... לא מומלץ לשתות במשך היום בדרכים בגלל שזה מעורר את הצורך לשתן, חשבתי שזו בדיחה, זה נכון .  

    השבמחק
  2. זה ממש לוקח שלוש דקות להכין... באמת לא מורכב אחרי הפעם הראשונה.
    אני אוהבת להכין את זה בערב בשביל היום שלמחרת.

    מים עם לימון זה מעולה, אימצתי גם מנהג של שתיית תה עם נענע שמאוד עוזר לי לסיים ארוחה באופן רשמי. לגבי הצורך ללכת לשירותים - אני לא חושבת שזו סיבה טובה להפחית את השתייה. רובנו בעבודה, בבית, בלימודים - מקומות עם שירותים מסודרים ואין סיבה לוותר על מים.

    השבמחק
  3. פעם ראשונה שאני שותה תה בצורה לא קונבנציונאלית עם קומבינציה מעניינת כזאת. הכי רחוק שהלכתי עם התה שלי זה תה אנגלי עם חלב. בכל מקרה יצא לי טעים!

    השבמחק
  4. אנונימי חובב תה - אני שמחה שאהבת :) אתה מחזיק בבית תמצית רום? :) אם "רימית" ועשית בלי רום אני ממליצה בחום להוסיף כי זה שדרוג עצום למשקה.

    השבמחק
  5. כן כן בטח שיש לי תמצית רום. עכשיו יש פחות, תודות לך מיכל :)

    השבמחק
  6. 3 דקות זו באמת הכנה מהירה, אם זה לוקח יותר זמן אז כנראה אנחנו עושים משהו שגוי :)

    לגבי הצורך ללכת לשירותים, הכוונה לא הייתה לשתיית מים עצמה אלא התוספת של הלימון, הלימון גורם לזירוז של מתן שתן, כשאני שם מים בקנקן וכמה חתיכות לימון, צריך ללכת לעיתים קרובות יותר לשרותים, בבית זה כמובן לא מפריע. במקומות ציבורים, הממ תלוי איפה (לא באלו של הכרמלית) :)

    תה עם נענע הוא האהוב עליי ביותר! ואני מחכה לטעות את התה החדש של ויסוצקי שהומלץ עי פלי בפייסבוק

    השבמחק