לא על השמנת לבדה

יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

מוקפץ כהה ומסתורי


תנו למנה כהה ומסתורית להיכנס אל החיים שלכם - היא תפנק אתכם עם מתקתקות הדבש ותרגש אתכם עם נגיעות הצ'ילי. המוקפץ הזה לא רק טעים אלא גם מיוחד ונאה, כך שתוכלו להגיש אותו ולהרשים את יתר הסועדים - שימרו גם אתם על המסתורין ואל תגלו להם שזה דיאטטי

מאז שהתחלתי בתהליך הירידה במשקל אני ורוטב הצ'ילי המתוק נפרדנו כידידים – עבור טעם הצ'ילי התחלתי להשתמש באבקת צ'ילי שמספקת את החריפות בלי קלוריות ועבור המתיקות אני מעדיפה להשתמש בדבש אמיתי או בסוכרזית נוזלי. את המוקפץ הזה הכנתי כארוחת ערב לי ולבן זוגי, שאהב את המוקפץ הזה על אף "קלילותו" – כך שאתם יכולים להכין את המוקפץ הזה גם לחברים שלא שומרים, גם הם יהנו מהמוקפץ הייחודי הזה.

במתכון שילבתי אטריות שחורות, מדובר באטריות אורז טעימות להפליא של חברת "השדה" שניתן להשיג בחנויות כמו "עדן טבע מרקט" ו"ניצת הדובדבן" – אבל גם בחלק מהסופרמרקטים. בהחלט אפשר להשתמש באטריות שונות לפי העדפתכם ומה שזמין לכם. אם אתם חובבי חריף אתם מוזמנים להכפיל את כמות הצ'ילי  - זה מה שאני עושה כשאני מבשלת לעצמי.

המרכיבים: 

מרכיב פרוסות לחם קלוריות
אטריות אורז שחורות (שני שליש שקית) 8.5 575
5 כפיות דבש 2 80
כפית שמן זית 1 70
2 פלפלים אדומים  0 50
חצי כרוב סגול 0 50
פטריות פורטבלו (מארז) 0 40
נבטים שמנמנים (שני שליש מארז) 0 60
בצל ירוק צעיר (מארז)  0 35
כפית מלח 0 0
חצי כפית אבקת צ'ילי (לשנות לפי הטעם) 0 0
חצי כפית אבקת קארי 0 0


כמה זה עולה לנו? 
הכמות המתקבלת מספיקה לשלוש מנות נדיבות במיוחד - שווה ערך לארבע פרוסות לחם, או 320 קלוריות. שימו לב לעובדה שחישבתי גם את הקלוריות של הירקות, באופן כללי מרבית תכניות הדיאטה מעודדות את המשתתפים לא להחשיב את הערכים התזונתיים של הירקות, כך שייתכן שהחישוב עבור תכנית האכילה שלכם יכול להיות רחמני יותר. 



הוראות הכנה:

  1. חותכים את הפלפלים האדומים ואת החלק הבהיר של הבצל הירוק לחתיכות קטנות – שמים בקערה נפרדת. חותכים חצי בצל סגול לחתיכות קטנות – שמים בנפרד ולאחר מכן חותכים את כל יתר הירקות. החלוקה תקל עלינו להקפיץ את הירקות בשלבים.
  2. במחבת ווק בציפוי טפלון מחממים כפית שמן זית, מוסיפים את הפלפלים והבצל הירוק ומקפיצים במשך עשר דקות-רבע שעה, עד שהפלפל האדום מתרכך. בזמן שהפלפל האדום מתרכך מתחילים לבשל את אטריות האורז – מבשלים לפי ההוראות על האריזה, חמש דקות בישול ללא מכסה, בסוף הבישול מסננים היטב.
  3. מוסיפים את הפלפל הסגול ומקפיצים כחמש דקות נוספות.
  4. מוסיפים את כל יתר הירקות, את הדבש ואת התבלינים ומקפיצים במשך שתי דקות, לאחר מכן מוסיפים את אטריות האורז ומערבבים היטב.

הצעה: אם אתם רוצים שהמנה תהיה יותר מאוזנת תוכלו להוסיף לה בסיום טונה לבחירתכם ותקבלו מנה עשירה בחלבונים - אל תשכחו לחשב את הקלוריות הנוספות.



7 תגובות:

  1. נראה טעים ומפתה כמו המנה בג'ירף, מנחם לדעת שאוכל רזה יכול גם להיות טעים. תודה ובהצלחה עם המתכונים הבאים!

    השבמחק
  2. תודה רבה :) המנה בג'ירף היא בוודאי אטריות שחורות עם פירות ים - מנה מדהימה ומיוחדת שעוד לא הצלחתי לפענח בעצמי.

    בכל אופן על אף השוני לדעתי המנה הזו לא מאכזבת, מקווה שתאהב\י את התוצאה.

    השבמחק
  3. וואו! לא ידעתי שיש אטריות אורז שחורות
    נראה מעניין...

    השבמחק
  4. שילוב מצוין. אטריות, פטריות וכרוב. 3 מרכיבים שסופגים טעמים, ומבטיחים שהמנה תהיה עשירה מאוד, אבל טעימה גם לאלה מאיתנו שלא נולדו עם כפית הוואסאבי בפה...

    השבמחק
  5. מהן אטריות שחורות? פעם בחנות ראיתי אותן והיה רשום שהן עשויות מתמנון... האם זה כך בכל מקרה? תודה

    השבמחק
  6. אני יכולה להבטיח לך שהאטריות אינן מכילות תמנונים - הן עשויות רק מקמח אורז שחור אורגני.

    השבמחק
  7. מאיפה ניתן להשיג אטריות שחורות?
    נראה ממש טוב ואני מאוד רוצה לנסות להכין..

    השבמחק