לא על השמנת לבדה

יום שני, 29 בנובמבר 2010

חטיף גזר פריך

אם עד עכשיו כל מה שראיתם בגזר גמדי הוא צימעס מתקתק, הגיע הזמן לתת לו הזדמנות להוכיח את עצמו בזירה חדשה: זירת החטיפים המלוחים. מתכון פשוט לגזר גמדי פריך וטעים, בעלות קלורית נמוכה

הגזר הוא ירק נפלא שמציע המון מתיקות, שלל ויטמינים ומינרלים וצבע מרענן. אם אתם מנסים לאכול נכון בוודאי זכיתם לאכול אותו טרי או מוקפץ - אבל השאלה היא: האם אכלתם אותו אפוי? אם עדיין לא אפיתם אותו אני ממליצה לכם לנסות. האפייה הופכת את הגזר הגמדי לפריך וטעים, התוצאה מספקת את הרצון בחטיף דוגמת צ'יפס, בעלות אפסית יחסית.


מרכיבים:
מרכיב פרוסות לחםקלוריות
שקית גזר גמדי סנפרוסט 0 240
אבקת מרק אפונה 1.5 90
2 קוביות שום כתוש  0 20
מלח ופלפל 0 0
תרסיס שמן לריסוס התבנית 0 0


כמה זה עולה לנו?
שווה ערך לפרוסת לחם וחצי, או 350 קלוריות למנה ענקית. תוכלו בקלות לחלק את המנה לשניים, אבל קשה לי להאמין שתתאפקו לא לאכול את כל הכמות בעצמכם.

הוראות הכנה:
1. מעבירים את הגזר לקערה מתאימה למיקרוגל ומבשלים שבע דקות, באמצע עוצרים, מערבבים ואז ממשיכים את פעולת החימום.
2. מוציאים את הקערה מהמיקרוגל ומוסיפים שקית אבקת מרק אישי - אני מגוונת עם המרקים, מרק אפונה ומרק תירס יוצאים טעימים במיוחד, אבל גם יתר הניסיונות שלי צלחו. 
3. מוסיפים שתי שיני שום, מלח ופלפל לפי הטעם ומערבבים היטב. 
4. משמנים תבנית גדולה בתרסיס שמן וניחים את הגזר בצורה שטוחה. ככל שהתבנית גדולה יותר וששכבת הגזר דקה יותר כך התוצאה תהיה יותר פריכה ולדעתי (ולדעת אחרים שטעמו) יותר טעימה. 
5. אופים בחום בינוני כשעה. אורך האפייה תלוי גם בכם, אישית אני אוהבת את הגזר הגמדי שלי שחום ופריך במיוחד, אם אתם רוצים אותו קצת יותר רך ולח - תוכלו להסתפק גם בחמישים דקות אפייה. 



תגובה 1:

  1. וואלה, נראה טוב, אני עוד מסוגלת להכין את זה...

    השבמחק