לא על השמנת לבדה

יום ראשון, 28 בנובמבר 2010

קינוח לארוחת בוקר - קרם גבינה מתוק

שמה אתם אוהבים לאכול על הבוקר? מתוק? מלוח? או שאולי אתם "חוטאים" כמוני ובדרך כלל מסתפקים בכוס קפה? זה בכלל לא משנה, כי אפשר ליהנות מהקינוח המהיר הזה בכל שעות היום

הקינוח המתוק הזה נולד בבוקר רגוע יחסית שבו התחשק לי, על הבוקר, משהו מתוק ומפנק. מדוע אני משייכת אותו לארוחת הבוקר, אתם שואלים?
1. הוא מכיל המון חלבון ומעט סוכר, כך שמבחינה תזונתית, הוא מתאים מאוד לארוחת הבוקר
2. הוא קל להכנה ולא דורש כמעט "התעסקות"

אז בפעם הבאה שאתם מתעוררים עם תאווה למתוק, אני ממליצה לכם לנסות את המתכון הקליל הזה.

מרכיבים:


מרכיב פרוסות לחם קלוריות
100 גרם גבינה לבנה 3% 1.5 80
כף וחצי צימוקים 1.5 90
כפית גדושה סוכר חום 0.5 20
סוכרזית נוזלי (לפי הטעם) 0 0
חמש טיפות תמצית רום 0 0

כמה זה עולה לנו? 
מנה נדיבה אחת מכילה או 190 קלוריות. למקרה שחשבתם על פינוקים מתוקים אחרים על הבוקר, כדאי שתדעו שקרואסון שהייתם חוטפים "על הדרך" היה גוזל ממכם כמעט פי שלוש קלוריות. 


הוראות הכנה:
1. מוסיפים את כפית הסוכר החום לכפית מים חמימים וממיסים, מוסיפים חמש טיפות תמצית רום ומשרים בתערבות את הצימוקים. אם אתם באמצע סידורי הבוקר תוכלו להשרות את הצימוקים בתערובת גם חמש דקות או רבע שעה והם יספגו אותה יותר, אם כי גם שתי דקות מספיקות, כשממהרים.
2. מוסיפים לתערובת מאה גרם גבינה לבנה, מערבבים היטב וטועמים. אם המעדן מספיק מתוק לטעמכם, אתם במצב טוב, אם אתם חובבי מתוק מושבעים ורוצים עוד קצת מתיקות במנה, הוסיפו טיפה עד שלוש טיפות סוכרזית נוזלי.


כמובן, אי אפשר לדבר השבוע על פינוק מתוק מבלי להזכיר את חנוכה המתקרב בצעדי ענק. אני פתחתי את היום בהזמנה של 20 סופגניות גורמה של רולדין - לא, לא החלטתי לעזוב את שומרי משקל ולפצוח ברומן עם השומן הרווי, אני פשוט מארחת הדלקת נרות משפחתית. לרגל האירוח אני אתנסה השבוע עם מתכוני לביבות קלים ומעניינים - יש למה לצפות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה